Sinopsis Filem Jin Notti

Filem Jin Notti, pasti ditunggu peminat dua selebriti popular, Mawi dan Fara Fauzana kerana keduanya pertama kali bergandingan bersama dalam filem. Dan peminat filem fantasi berteknologi CGI, pastinya ‘Jin Notti’ menjadi filem yang bakal dinanti.

Sinopsis Jin NottiSinopsis Jin Notti
Notti merupakan seorang gadis jin yang sangat baik, lembut dan jujur yang berusia 117 tahun. Notti di kenakan hukuman yang sangat berat dan dikurung dalam penjara yang di panggil “All Alone” oleh Majlis Penghakiman Jin yang di ketuai oleh Jin Samsu. Sebagai hukuman, Notti di hantar turun ke dunia manusia untuk bergaul dengan golongan yang melakukan perkara-perkara yang nakal. Notti memasuki tiga tubuh manusia yang mempunyai sifat yang berbeza.

1) Ruby – Seorang gadis remaja Punk yang berasal dari keluarga yang berpecah belah, nakal dan liar.
2) Y’vonne – Seorang perempuan berbangsa Tiong Hua dan teman wanita kepada sebuah kongsi gelap yang membuat aktiviti menjual VCD cetak rompak, memeras ugut dan meminta wang perlindungan.
3) Sharifah – Seorang peguam sofistikated yang sering membela penjenayah.

Notti ditemani oleh peguamnya JINBARA sepanjang dia menjalani hukuman di dunia manusia sebagai penasihat untuk terus melakukan kenakalan.

Sepanjang perjalanannya, Notti mula jatuh cinta dengan Aziz dan terjumpa dengan seorang lelaki yang mungkin adalah ayahnya. Berjayakah Notti dengan cintanya? Mampukah dia berjumpa ayahnya yang telah lama menghilang?

Semuanya berakhir dalam satu perbicaraan agung di dunia manusia dan di dunia jin.

JIN NOTTI” meneruskan tradisi KRU Studios dalam menerbitkan filem –filem bercorak fantasi dibawah pengarahan sutradara Azhari Zain. Teknik penerbitan yang hebat tetap ditonjolkan menerusi penggunaan CGI (Computer Generated Imagery) dibawah suntingan Yusry Abdul Halim. Begitu juga barisan-barisan pelakon terpilih turut memberi lakonan yang mantap dan mengagumkan walaupun ini merupakan kali pertama membintangi filem yang bertaraf blockbuster. “JIN NOTTI” dibintangi oleh Mawi sebagai Aziz, Fara Fauzana sebagai NOTTI dan Cat Farish sebagai JINBARA.

Barisan Pelakon
fara fauzana, cat farish, bob lokman, adibah nor, accapan, hafizuddin fadil, adam corrie lee, aziz m osman, sazzy falak, nabil, norman KRU, betty banafe, dennis, david teo

1 comments:

  1. sy suke cire ni sebab dia ada kisah cinta,kelakar dan banyak lagi

    ReplyDelete

# Please correct lyrics @ comment box if the lyrics are wrong. Thx!